Ползите от Ходенето ПЕШа!


Ползите от ЧУДОТО наречено Ходене пеша(Съвършенното Кардио за всички)(Бързай или го  Бави - ти избираш):
-       Ползите от едно „просто“ ходене са практически безкрайни стига да сте  изобретателни (но ако не сте ще станете, защото то развива собствената креативнос ).
-       Всяка минута ходене Удължава живота ни и е най-лесната форма на физическа активност.
-       За да ви обичат мускулите и сухожилията преди това ги раздвижете и загрейте. След като загреете, започнете да ходите с естествена, бърза крачка, като стъпвате първо с петата, след това със стъпалото и накрая само с пръстите. Затова са ви нужни обувки с мека подметка - например с Walkmaxx кецове и сандали!
-       Подобряват плътността на костите,тяхната мобилност,както и подобряват начина, по който прешлените стоят един върху друг и сформират гръбначния стълб.
-       Гръцкият лекар Хипократ гледал на разходката като на „най–доброто лекарство за човека“ и казвал често „Имам двама лекари — левият и десният ми крак.“
-       Намалява холестерола.
-       Подобрява се глюкозната чувствителност цели 6 пъти, което означава, че Панкреасът произвежда ензими и химични вещества, които подобряват храносмилането и участва в синтеза на инсулин.
-       Нормализира или предпазва от Диабет, рак на гърдата, деменция, коронарна болест на сърцето.
-       Подобрява нашето настроение и вместо да сме измъчени след тренировката – Ходене ние сме заредени.
-       Укрепва Сърцето.
-       Подобрява и засилва обема на Белите дробове, което засилва и спомага за естествената детоксикация.
-       Подобряват венозния поток.
-       Контролира апетита.
-       Подобрява качеството на съня и елегантната регенерация на кожата през нощта.
-       Подобрява самочувствието без да се налага да носиш пари в себе си.
-       Подобрява нашата виталност и менталност и предпазва от депресия.
-       Раздвижва енергията в червата и активира метаболизма.
-       Настъпват положителни мозъчни промени.
-       След редовна тренираност  подобрява практикуването на медитацията в движение, защото всяко действие, което извършваме е осъзнато. Също така можем да превърнем „простата“ разходка в безценен ритуал. Ритуал за свързване с природата, Бог и себе си. Свикнали сме да бързаме и дните ни преминават, без да ги усетим. Животът също отминава, без да го усетим. Затова всеки от нас има нужда от осъзната разходка, която да ни покаже, че има нещо по-висше. Нещо, което изисква да спрем, за да се СВЪРЖЕМ(Tsa-Hey-Lu) с нас самите си. Така това става нашa съзнателна Терапия.
-       Сутрин на гладно ходенето отнема м/у 300 и 400 калории; Ако горим на Дневна база 300 кал. то умножено по 7 дни = 2100 кал.(загубени). За 2 седмици(14-сет дни) загубваме 4200кал. А  3500кал. трябва да загубим за да се отървем от 0.500гр. мазнини. Или 7000 кал. за 1кг мазнина. Но не математиката ще редуцира теглото ни или паласките, а времето което сме му отделили в ходене.
-       Тренировъчното горене по време на ходене се осъществява под Лактатния праг (това е състоянието когато глюкозата изгаря и се натрупва Лактатна киселина в мускулите ни, които определят кога ще спрем да ходим. Колкото повече работим, толкова повече ще изгаряме мазнини, ако работим под този аеробен праг – от тренирано ходене с ниска интензивност. За това е време да споменем, че ако сутрин тренираме на гладно под този праг, то вечерта можем да направим истинска експлозия в тренировките  си с тежести.
-       Не предизвиква преобразуването на мускулни фибри от един вид в други. Както анаеробните фибри могат да се преобразуват в аеробни.
-       Интензивното ходене пък продължава да гори калории независимо, че сме спрели да бързаме и сме започнали деловия ден.
-       Утринните часове по принцип са по-ефективни за всякаква физическа дейност, включително и за ходене пеша. Но пък ходенето денем или вечер пък може да бъде по-ефективно, като увеличим разстоянието или темпото. Тогава можем да изгорим и около 300-350 kcal в рамките на 60 минути. Изминаването на 10 00 крачки на ден можем реално да го смятаме, че сме се потрудили във фитнес залата. Заедно с това можем да разнообразяваме маршрута си чрез наклона (съпротивлението), както и да включим много стълби наведнъж в режим изкачване (не слизане).
-       Желателно е, поне докато не успеете да "влезете в крачка" с десетте хиляди крачки, да използвате педометри. Така ще можете да определите краткосрочните и дългосрочните си цели. Краткосрочната може да бъде да добавите 1 000 крачки към ежедневното си движение, а дългосрочната – естествено да поддържате 10 000 на ден.
-       Индийците имат свещен здравословен принцип - прави 1000 крачки след вечеря!
-       Докато ходите пеша може да слушате музика, аудио книга, подкаст(и) или лекции, както и да разговаряте с подходящ човек, вместо да смятате, че това е поредното загубено време.
-       Според вас кога е най-доброто време за да стартирате вашите ежедневни разходки? Според мен не чакайте, а започнете още днес или веднага. Защото поддържането на формата ни може да бъде трудно, но е нещо, което всеки от нас може и трябва да направи в името на здравето си. Това е една от най-важните инвестиции. Без нея всичко друго губи смисъл... не го мислете, а действайте!
P.S.:И след всяко ходене можете да си напрвите интензивен контрастен душ(студено-топло) или директно като мен само със студена вода от 15сек до 1мин - обливане!
Massage and Reiki Therapist: Χρήστο Χριστοφ

Примерен маршрут в километри!



Насърчаване чрез Пример!


Както много други неща така и това да съм Дарител - не съм казал, че ще е лесно. Но е по-лесно сега да го правя без да се насилвам или напрягам от колкото преди години. Правя го, защото първо за мен никой не го е направил и второ, решил съм да поправя тази „тотална щета“, която е причинена от Времево-Политическия вакуум и човешко нехайство(доста дръзка цел)! Вярно е, че на този етап самата Библиотека не отговаря на моя критерии за книги, защото аз изчетох това, което ме интересуваше и бе налично по темата... Другите заглавия и произведения на тоя етап не ме касаят.

Но най-вероятно и това, което аз дарявам няма да устройва мнозина, но който има претенции да извади от джоба си пари, време и желание и да направи същото. Да дарява книги или средства!А до тогава да не ме занимава с мнението си, каквото и да е то!

За това съм си Поставил за цел(без да скромнича понеже не мога), да дарявам поне по няколко книги на година, за да поправя липсите и вече дори съм преизпълнил плана си с това второ дарение. Дори след като завърша Колежа (не по-рано), ще купя и даря Учебниците издадени от Доц.Карабиберов на Библиотеката, защото ако има поне един като мен, който иска да стигне по далеч, да може да се посвети в материята, която няма практически от къде да се домогне до нея без Учебниците за Колежа. Толкова много съм отдаден на тоя филантропия, че бих искал и други да могат да си позволят да учат в Колежа от нашия град - Лясковец. Да не съм само аз. Но и да има от къде да се подготвят, защото тази информация е злато, но и може да променя човешки съдби следвайки я правилно, ако и бъде позволено да се използва.  Може би не всеки има моите стремежи, цели и желания и слава богу, но ако има поне 1  като мен когато съм искал а съм нямал възможност - преди години, сега това да не е проблем и да бъде постигнато. Ако мога ще обособя и стипендия на 1 човек за да може да стигне по-далеч и това да се превърне в традиция която да носи моята абревиатура и по-мои критерии. Смела мечта, но само след като човек се ангажира пряко с помагане на човечеството нещата му се получават и в личен план. Разбрах го след като първо прочетох книгите и едва след това изкарах семинарите по „Метода Силва“. Само така не се чувствам сам и неразбран по отношение на онова, което Изживявам докато правя това, което Обичам. Защото никой не ми бе казал, че мечтите ми „трябва“ да са разУМНИ! Това се нарича Насърчаване чрез Пример за даряване на каквото и да е!

Therapist - Osteopathy: Χρήστο Χριστοφ
Благодарствени думи към мен от Читалището:
"Благодарим на нашия съгражданин Христо Христов за поредния дарителски жест към читателите на библиотеката - 9 бр. интересни заглавия."


"Толкова "далеч" ли стигнахме,че забравихме какво е да започнеш от нулата с малък Шанс,ярка Надежда и непоколебима Вяра!"

Неписани правила!


-Ние можем да се развиваме само тогава, когато имаме върху какво да работим. (Открийте страстта си навреме защото това подобрява паметта и креативността ви. Когато човек се занимава с нещо, което обича/обожава, той влага много от себе си. По собствена инициатива учи все повече подробности за хобито си и така повишава не само общата си култура, но и тренира паметта си. А и колкото повече навлиза в дадена материя, толкова повече се отпуска да бъде креативен).

-Никога не си позволявайте волности с клиенти от женски пол/или ако сте жена към мъжкия пол. Професионалният масажист винаги трябва да се придържа към определени граници в общуването с клиента/клиентите си. Освен ако нямате договорка или не ви е друг вид партньор.

-Няма значение дали сте мъж или жена, пред всички нас стои една задача - да създаваме процъфтяващ бизнес, да се научим да удовлетворяваме стойностно Клиента. Стремете се да бъдете не най-добър в работа, а най-търсен във вашата ниша,  защото има голяма разлика едното от другото. 

-Станете мобилен/гъвкав масажист/терапевт и предлагайте и масаж по домовете. Не забравяйте и за фирмените офиси и корпоративни клиенти. (Колкото по нееластично е предлагането ни на пазара на труда, толкова по-голямо е изменението на цената от промяната на количеството – посветено време!)

-Знайте кога да "уволните" клиента, защото не сте длъжни „да попивате“ отпадъчната им мазнина и жлъч. Както и вие не ги заливайте с оферти, промотиране на излишни продукти и фалшиви оферти. Ако можете  да подбирате хората, с които да работите направете го. Обаче е редно да знаете, че и хората могат да ви избират както и да ви се доверяват, ако пожелаят - без да прегаряте емоционално или да драматизирате!!!

-Предлагайте специален масаж на краката просто така от сърце Thai Foot Massage или друга по-кратка услуга като Office Om Massage/Chair Massage с което да накарате хората да опитат услугите ви, и така откликвайте на тяхната лоялност. Така щастлив е този, който прави добро за другите. И нещастен е онзи, който очаква добро от другите!

-Намерете своя път към своя успех!(Защото да имаш Талант е голямо предимство, но само от нас зависи дали тази преднина ще се увеличи или заличи. Здравата работа, практиката, последователността и постоянството никога да не се отказваш – това са факторите, които превръщат мечтите в реалност. Печелете без да се хвалите излишно и губете без да се оправдавате.).

-Правете нещата съпътстващи Масажа само със Сърце иначе се откажете... губите си времето!(Така Вярвам, че Терапевта трябва да говори повече с Работа си и по-малко за нея, и от там и за себе си.)...

Автор: Therapist - Osteopathy - Χρήστο Χριστοφ